onsdag 22 oktober 2008

Utmanad


En utmaning från Iskra.

De regler som gäller är:

¤ Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.

¤ Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.

¤ Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.

¤ Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Organiserade lekar, som sagt...



  1. Jag äger en Usama bin Laden-t-shirt, köpt under stort jubel av en muslim i Addis Abeba 2003 eller så.
  2. Jag är starkt emot att man improviserar med husmanskost (ex. thaikycklingkåldolmar).
  3. Mitt myckna cyklande under ungdomen har resulterat i två rejäla hjärnskakning och två plastikoperationer.
  4. Jag äger ändå ingen cykelhjälm.
  5. Av alla städer jag har varit i har jag nog uppskattat Wien och Istanbul mest.
  6. Att inte kunna klippa mina naglar är något jag upplever jobbigt varför nagelsaxen är given i alla necessärer.
  7. Jag spelar ett dataspel; Football Manager, och kan pga det ungefär alla spelare i alla ligor i Europa och i Americas. Detta spel matchar mitt nördbehov totalt.. :)
Utmaningar vidare får vänta. Nu måste jag till jobbet.

7 kommentarer:

Papa Dan sa...

Kul kul! Det vart ingen selassie t-shirt då? =/ =)

Excelsis sa...

Selassie t-shirt hade kanske varit något. Turistverksamheten är dock ganska pover i Etiopien så jag tror att möjligheterna att köpa en sådan är större i Sverige. Det är inte riktigt lika kontroversiellt heller :)..

Papa Dan sa...

De jag känner som säljer här importerar ifrån Addis och enligt vad jag sett ifrån deras bilder så såldes de lite överallt där! Tror du missat något broder! :)

Excelsis sa...

Papa: Uppenbarligen. Min bror åker nästa måndag till Addis för 6 mån volontärarbete så det finns kanske skäl för ett besök under våren (hur nu pengarna skall räcka till det). Då får det bli t-shirtar...

Papa Dan sa...

Awsome, genom någon kyrklig organisation?

Excelsis sa...

Det är väl någon EFS-missiongrej antar jag. Det är via en folkhögskola. Det drar ju lite i restarmen...

Lounger sa...

Jag sticker imorgon!
Ni får kolla in min diktblogg.
http://vicgoespoetryslam.blogspot.com/