torsdag 29 maj 2008

Under belägring


Jag började lite senare idag och gick på den morgonbön som bes varje morgon i min kyrka. Mitt under bönen klampar jag tre personer oberoende av varandra in i kyrkan. När de märker att det pågår bön så lämnar de inte kyrkan, utan var och en gör "sin grej" - pillar lite på orgeln, börjar förbereda för en begravning. När jag uttryckte min bestörtning för prästen som ledde bönen, svarar han att det har varit en stor kamp för att komma såhär långt - kyrkan är ju faktisk en arbetsplats, och att störa dem som arbetar med något så simpelt som bön, som man kan göra när och var som helst, är kränkande för den stackars arbetande mannen.

Hur mycket är inte Kyrkan under belägring av den styggelse som kallas svenska kyrkan.

1 kommentar:

Anonym sa...

"kyrkan är ju faktisk en arbetsplats, och att störa dem som arbetar med något så simpelt som bön, som man kan göra när och var som helst, är kränkande för den stackars arbetande mannen."

Jaa lätt att be när snickare håller på och såga och banka. Snacka om frid :)