fredag 13 juni 2008

Överlåtelsebön


Jag önskar inte ära mer än bortglömdhet

Inte makt mer än lydnad

Inte rikedom mer än fattigdom.


Alla goda gåvors givare, jag tar ödmjukt emot vad du vill ge mig. Lär mig leva efter detta.


Jag önskar inte kärlek mer än hat

Inte tillhörighet mer än utanförskap

Inte glädje mer än sorg


Alla goda gåvors givare, jag tar ödmjukt emot vad du vill ge mig. Lär mig leva efter detta.


Jag önskar inte trygghet mer än otrygghet

Inte mättnad mer än hunger

Inte otörst mer än törst


Alla goda gåvors givare, jag tar ödmjukt emot vad du vill ge mig. Lär mig leva efter detta.


Jag önskar inte njutning mer än smärta

Inte liv mer än död


Jag önskar dig


Alla goda gåvors givare, jag tar ödmjukt emot vad du vill ge mig. Lär mig leva efter detta.


Herre ske din vilja!

Inga kommentarer: