tisdag 27 januari 2009

Inför helgen


Två saker inför helgen.

1) Jag kommer befinna mig på Pilgrims vintermöte. Som fattig bonddräng som inte är i svks sold uppskattar jag mycket det gedigna programmet i kombination med det låga priset. Någon annan som skall dit?

2) Ingen har väl missat att körslaget har final på lördag. Vinner Uddevalla kommer pengarna (en halv miljon kr) gå till det diakonala centrum där jag frivilligarbetar på torsdagar med hemlösa, utslagna, m.fl. 5 kr för en sms-röst på team Erik kan alltså bli en god diakonal insats. Fem bröd kan ge korgar över så att säga. (Dessutom sjunger de ju mycket bättre än det andra laget...;) )

Edit: Dagen uppmärksammar punkt 2.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en fin helg. Dricka ur de eviga källorna... Var välsignad!

Jacob Hjort sa...

Jag hoppas på det.

Jag får rapportera.

Johanna G sa...

Tyvärr, tyvärr kommer jag missa det :( Har till och med missat att det skulle vara, så jag har inte ens haft en chans att prioritera/prioroitera bort aktivt... Får väl hoppas att Gud har någon vilja med det också, även om det känns tomt.

Var välsignad!

Anonym sa...

Är inte 400 lite mastigt ändå? Vad får man för det?

Jacob Hjort sa...

Sleepaz: Ja, det beror väl på vad man jämför med. Ingår i priset gör väl egentligen bara de seminarium som hålls. Liknande helger kostar i regel ett par tusen, en kväll kan kosta flera hundra, det är väl det jag jämför med.

Jacob Hjort sa...

Johanna: Vi får kanske hjälpa varandra att uppmärksamma dylika viktigheter i framtiden.

Anonym sa...

En imponerande lista av medverkande.

Jag menar.. Lönnebo, Halldorf och Beskow.. för att bara nämna några..

Misstänker att det kan bli en liten smula tokintressant..

Jacob Hjort sa...

Tubbo: Ja att man är "ett namn" är ju ingen garant för att man har något att säga men jag har hört många av dem tidigare och varit imponerad.

Jag skall anteckna flitigt (för första gången i mitt liv) och ge någon sorts referat. Kanske blogga lite på plats, risken är att varken 3g eller bredband är tillgängligt. Johanna: du har väl bott där. Hur förhåller det sig med detta?

Johanna G sa...

Att tipsa genom att lägga in en länk på bloggen tar ju inte många minuter, så det kan det vara värt :)

Som bibelskoleelev bor man inte på själva slottet utan i annexet. Där delade hela bibelskolan (typ 20 pers på min tid) på två-tre datorer. Med internet. Många hade dock dator på rummet. Vet dock inte om de hade trådlöst internet dit eller hur det fungerade. Vanliga mobiltelefoner fungerade fint där ute. Hur det är med 3G vet jag inte, var inte så stort på den tiden...

Charlotte Thérèse sa...

Ser fram emot bloggande om/från helgen!

Heja Uddevalla!